Over
Ik ben een art-director, visueel communicatie specialist maar bovenal marketeer
Ik zie, voel, hoor, pas dan komt creatie. Een veel voorkomende volgorde zou je denken. Dat is ook zo, het verschil bij mij zit in de laatste stap, de creatie. Het is namelijk wel de kunst om je drie zintuigen maximaal te activeren en de informatie onderling te verbinden tot een effectief aantrekkelijk eindresultaat (creatie). Dat doe ik door; te kijken, stemmingen (bedrijfscultuur, processen) te voelen en te luisteren naar wat er echt wordt gezegd. En juist daar ben ik heel goed in.
De directe betrokkenheid vanaf conceptfase tot en met de daadwerkelijke uitvoering en het toezicht daarop – komt niet alleen de kwaliteit maar ook de efficiëncy en effectiviteit ten goede. Vandaar dat ik het liefst met directe beslissers werk. Ik ben een teamspeler, kan ook meer dan goed alleen werken en pas overal tussen, maar de echte (kennis)kracht en creativiteit komt vanuit mijzelf.
Door mijn veelzijdige achtergrond, brede praktische kennis en ervaring met alle communicatie-disciplines vind ik altijd een weg om de gewenste doelstellingen te behalen. Naast persoonlijk contact tref je bij mij een professionele, alerte, flexibele en betrouwbare inzet aan.
Ervaring
-
Wim Hop Reclame & Marketing1996 – heden
Periode 2010 – heden
– Accountmanager
– Creative leadVandyck Experience Stores
• Vormgeven nieuw store concept Vandyck Experience Store
• Tweemaandelijkes collectiecampagnes, instore, print, social media
• e-mailmarketingNBA De Koninklijke beroepsorganisatie van accountants
• a.i. visulele communicatie corporate, on- en offline
• Communicatie Accountantsdag 2017 – 2018
• Beroep met Toekomst – Veranderagenda AccountantssectorPeriode 1996 – 2010
– Accountmanager
– Creative lead
– Dagelijkse leiding over een team van 5 – 7 fte’sHästens Beds Zweden
Dankzij uitgekiende inzet van marketingmiddelen, heldere doelstellingen (en daar naar blijven handelen), een tomeloze energie van merk, dealers en bureau had Hästens binnen een paar jaar de nummer 1 positie in brandawerness binnen de doelgroep – A1 verworven. Hiermee maakte Nederland zich tot schoolvoorbeeld voor het uitrollen van inmiddels een wereldwijde afzetmarkt van de blauw-wit geblokte boxspringbedden.Verantwoordelijk voor:
• Opstellen en uitvoeren van landelijk marketing en merkpositie.
• Landelijk aanspreekpunt; Public relations- verkooppunten – consumenten – uitgeverijen en nationale RTV zenders.
• Ontwikkelen landelijk en regionale marketingplannen die brandawerness en effectieve sales optimaal ondersteunen.
• Strategisch advies m.b.t nieuwe Stores, sales ontwikkeling.
• Ontwerp en productie huisstijlelementen en incentives Hästens Stores
• Produceren printadvertenties: landelijk en regionaal in Glossy’s, Dag- en weekbladen.
• Inkoop RTV (landelijke en regionaal).
• Productie RTV tag-on spots.
• .nl website.
• Outdoorsigning – bus campagnes – billboarding.
• Sales lead-campagne, on- en offline, verzending van documentatie.
• Acties en promoties.
• Budget controlling en rapportage.
Dagelijkse taken: people management, controlling en motiverend optreden richting Hästens-dealers.
Tempur Benelux / Tempur Sealy
• Verantwoordelijk voor landelijke marketing & communicatie trajecten.
• Internationale lead-campagnes (Nederland – België en Luxemburg),
• TV & Radio.
• Coördinatie – inkoop van landelijk en regionale campagnes voor Tempur en de 600 verkooppunten in de Benelux.
• Budget controlling en rapportage.
• Ontwikkeling en productie van instore marketing materiaal, dealer sales info, consumenten documentatie en verkoopmiddelen.
Keeping-up the brand awareness
Auping Plaza.
Concept ontwikkeling en uitvoering in corporate branding en marketing. Auping Plaza’s voorzien van communicatie-tools (o.a. advertising) en website. -
Wim Schut Reclame – Baarn1995 – 1996
Art-director
• Print-advertising voor Outdoor Furniture brands / Kerkhof Laren.
• Videofilm Liaison.
• Duyvis.
• Solvay Duphar.
• IGT Reprotest. -
Meerkotter – Hilversum1993 – 1995
Junior art-director
• Print-advertising voor Outdoor Furniture brands / Kerkhof Laren.
• ETIS corporate identity (onderdeel van Eneco / R.E.T. Nv).
• Lotus Corona Bakery.
• Olympia reizen | reisgidsen.
• Packaging Prins diervoeders. -
Artventure – Nieuwegein1992 – 1993
DTP-er
• Hunkemöller instore winkelmateriaal.
Kenmerken
-
Werk:
Gedreven
Resultaatgericht
Kennis van zaken
Flexibel
-
Vrije tijd:
Familie en vrienden
Koken en eten
Sport
Lazy Sunday